onsdag 17. februar 2010

Nå er jeg igang!




Dette er min store inspirasjonsbok! Det er utrolig spennede å lese om denne familien. Ninka og Morten som paret heter har skrevet utrolig godt om hvordan de sammen har gått veien fra å ha et dårlig kosthold og trene lite og alle de negative konsekvensene det fikk, til å leve på en diett uten sukker, hvetemel og melk. Det nye kostholdet har snudd opp ned på livet deres!

De har nå mer overskudd og sover bedre om natta.Morten og et av barna sin astma er borte.

Aktivitet har høyt fokus i hjemmet deres og hele familien er ofte ute og løper sammen i skogen.

Anbefaler virkelig å lese den! Jeg kommer til å bruke deres gode råd nå som god og rund skal bli til kjernesunn... Har akkurat hørt på et gratis foredrag på deres hjemmeside. Ninka snakker en del om slitne binyrer og at det igjen gir utmattelse, at kroppen lagrer fett osv. Dette er jo ting jeg har hørt før, men nå begynner jeg å skjønne at jeg virkelig må gjøre det jeg kan for å hjelpe kroppen min opp igjen. Sjokolade og brus er nok ikke måten å gjøre det på...





Dette er en oppskriftsbok som jeg har bestilt meg i dag :-) Det er en gave til meg selv.. Gleder meg som en unge til å få den i postkassa. Er ikke helt sikker på at jentene blir like glade - tror de egentlig foretrekker vafler med sukker på . Men å bytte ut litt og litt tror jeg er tingen her. Et helt kutt av melk, sukker og gluten er ikke aktuelt for hele familien. Men alle monner drar, som det heter! Mor selv skal nok prøve noen måneder med diett. Har jo bare masse å vinne på det - har jeg ikke??

Ninka kommer til Oslo 13. og 14.mars og skal holde en work-shop. Jeg vil dit!! Trenger inspirasjon og et godt spark i baken... Hører du det, Trine Grung? Du må trekke riktig lapp...

Link til Morten og Ninka sin hjemmeside finner du her, der kan du også lese mer om work-shopen.

Må jo også legge ut en link til Trine Grung sin blogg. Det var på denne bloggen jeg første gang leste om Kjernesunn familie. Trine er også en herlig inspirasjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar