mandag 22. februar 2010

Vinterferie..

Så deilig å våkne opp til første dag i vinterferien! Vi har ikke de store planene for uka. Har jo nettopp vært to uker i Egypt, så mannen i huset skal jobbe. Veslesnupp har reist på en liten ferietur og storesnupp er med tante på shopping.

Håper på litt mildere vær (i dag var det - 19 grader da vi sto opp) slik at vi kan være litt ute.

Milan, vår golden retriver på 10 måneder, elsker å være ute og på tur. Har gått en del turer på Mjøsisen med han de siste ukene - herlig!


Skulle være slutt på sukker igjen i dag, men det lå et sjokoladeegg med melkekrem på kjøkkenbenken og nærmest ropte på meg.. Siden egg er anbefalt til frokost koste meg meg med det mens jeg leste avisa. Ikke det smarteste jeg har gjort, her må nok mer viljestyrke til!
Nå er huset rensket for fristelser - det må nok til for at denne dama skal holde seg på matta.
Satser på at etter ei stund med kost uten sukker, melk og gluten så kan jeg klare å gå forbi
fristelser uten å måtte hive de i meg. Jeg vet jo at hvis jeg passer på å få i meg nok proteiner og litt riktig fett så blir heller ikke suget etter godteri og raske karbohydrater så ille. Men å gå fra tanke til handling er visst verre...


Nå skal jeg snart pakke meg inn i ulltøy, skjerf og votter og ut på tur med Milan.

Senere skal jeg på bytur og møte mamma og søstra mi. Vi skal ut og spise litt. Gleder meg!

2 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har laget :-)

    Takk for en koselig ettermiddag i byen i dag, alltid koselig å være sammen med deg og mammaen vår!

    Håper bloggen kan være et godt verktøy for deg til å komme deg dit du vil. Dette klarer du, men husk:
    TA EN DAG OM GANGEN, OG DET SKAL VÆRE DAGEN I DAG. Ikke utsett ting til i morra ;-)

    Stor klem fra lillesøs!!!!

    SvarSlett
  2. Så fin blogg du har Gunn Kari! Jeg skal følge med deg her jeg. ;-) Til våren/sommeren skal jeg prøve å være like flink som deg!

    Klem kusina di i Horten.

    SvarSlett